Translate

woensdag 22 februari 2012

Pasta All'Arrabbiata

Een tijdje geleden pastakruiden All'Arrabbiate gekregen van Dille en Kamille.
Klinkt lekker en is lekker:-) Na een paar keer proberen is tot nu toe de beste versie deze;

Voor 2 personen
- Spaghetti of fusilli 
- 4 a 5 flinke eetlepels All'Arrabbiata kruidenmix
- potje tomatensaus
- 250 gram kers- of kleine plumtomaatjes
- 50 gram rucola     
- zout/peper                                                             
- optioneel: chiliflakes naar eigen smaak                         

Kokkerellen
Pasta koken. Rucola fijnsnijden of malen.
Tomaatjes halveren. Tomatensaus opwarmen, halverwege de kruidenmix erbij. 
Saus warm, rucola en tomaatjes toevoegen.
Ongeveer 3 a 4 minuten verwarmen. Bij de pasta in de pan doen, mengen, klaar!

Geen kruidenmix bij de hand;
- 1 sjalot  (fijngesnipperd)
- 2 tenen knoflook (fijngesneden)
- 1 theelepel chili flakes of sambal

Of makkelijker een theelepel harissa.
  
Buon appetito.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb rucola nog nooit meeverwarmd in saus. Ik ga het ook proberen. Thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen de kruiden volgens de instructies op de verpakking gebruiken is te karig naar mijn mening. Ik ga volgende keer jouw recept uitproberen, dan wordt het meer een saus verwacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen